کانون زنان وخانواده
 
 

 

 

  نقش زنان در انقلاب حضرت مهدی(عج)

جالب اینکه از امام باقر (ع) نقل شده ، فرمود:

 

 به خدا سیصد و اندی نفر می آیند در میانشان 50 نفر زن هستند ، در مکّه اجتماع می کنند بی انکه قبلا وعده داده شده باشند ، آمدنشان همچون ابرهای پاییزی است (که با حرکاتتند می آیند و در آن مرکز جمع میگردند).

شکی نیست و به تجربه ثابت شده که زنان نقش تعین کننده دارند ، زنان هستند که جوانان رشید و سلحشور در دامان پاک خود می پرورانند و در پشت جبهه و خانه داری ، پشتیبان محکم وخوب برای مردان می شوند ، آنها می توانند با تصمیم آهنی خود شهید پرور باشند ، آتش انقلاب را شعله ور سازند ، و در کنار جبهه ها به پانسمان زخمی ها بپردازند و نوازشگر انقلابیون شوند. در روایات آمده پس از جنگ احد بدن حضرت علی (ع) پر از زخم شد ، به طوری که شصت مورد از بدن مولا علی (ع) بریدگی زخم پیدا کرد ، پیامبر خدا (ص) دو زن به نام امّ سلیم و امّ عطیّه را مأمور مداوا و پانسمان زخم های بدن مبارک حضرت علی (ع) نمود ، آنها طبق مأموریت به زخم بندی مشغول شدند ، بعد گزارش دادند به قدری بدن حضرت علی (ع) پر از زخم شده که هر زخمی را می بندیم ، در کنارش زخم دیگری شکافته می شود.

و نیز در روایات آمده : پنجاه نفر ا ز اصحاب ( یاران خاص) حضرت قائم (عج) به این ترتیب؛ زنان نیز باید شخصیت و نیروی معنوی خود را بیابند و بدانند که می توانند نقش سازنده ای داشته باشند و از اصحاب امام مهدی(عج) گردند و در جبهه های سیاسی و نظامی شرکت و تلاش فعال نمایند و هم چون زینب کبری (ع) مسئولیت های سنگین یک انسان کامل را بدوش بکشند و رسالت خود را انجام دهند. به امید آن روز….

به این حدیث نیز توجه کنید :

مفضل (ره) گوید: امام صادق (ع) فرمودند:

« همراه حضرت مهدی (عج) سیزده (13) زن هست.

عرض کردم : این بانوان برای چه در کنار حضرت مهدی (عج) هستند؟

فرمودند : اینها مجروحان را مداوا می کنند و از بیماران جنگی پرستاری می نمایند ، چنان که زنان در زمان پیامبر (ص) در جنگ ها این کارها را به عهده می گرفتند »

ضمناً نا گفته نماند که از کتاب خطبة البیان منصوب به امام علی (ع) آمده : نخستین کسی که از سیصد و سیزده نفر به خدمت امام عصر (عج) می رسد ، دو نفر بصری به نام علی و محارب ، و شش نفر دیگر از ابدال به نام عبد الله هستند.و بالاخره در وصف یاران مهدی (عج) ، از صادق (ع) به این مضمون آمده است:

«آن چنان در مقابل فرمانده کل قوا خبر دار ایستاده اند که گویا مرغی بر سرشان است و تکان نمی خورند غذایشان تمام شده در عین حال آثار سجده در پشانی شان پیدا است ، شیران روز و پارسایان شی هستند و قلبشلن همچون پاره آهن محکم است . همراه آنان پرچمی است که جبرئیل در جنگ بدر برای پیامبر (ص) آورد….پرچمی که تا یک ماه راه از چهار طرفش ترس را بر دشمنان مسلط می کند ، از مکه بیرون نمی آید تا اینکه حلقه ای اطرافش باشند.

شخصی پرسید این حلقه از چند نفر تشکیل شده ؟

امام صادق (ع) فرمودند : از ده هزار نفر که جبرئیل در طرف راست و میکائیل در طرف چپ این حلقه هستند ، سپس امام (عج) پرچم فتح را بر افرازد و حرکت کند و در مشرق  و مغرب کسی نماند جز اینکه از روی عناد بر آن پرچم لعنت کند»

(بحار الانوار ، ج 52 ، ص 367 ) و (اثبات الهداة ، ج 7 ، ص88 )


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : برچسب:, :: 11:0 :: توسط : خورشیدی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون زنان وخانواده و آدرس zan-irani.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 15628
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1