کانون زنان وخانواده
 
 

کتاب نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره) که به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است و با رویکردی تاریخی در چهار بخش به بررسی نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره) می پردازد.

به گزارش کتاب نیوز، کتاب نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره) به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شد.

این کتاب دارای چهار بخش با موضوع‌های «‌سابقه مبارزات زنان قبل از نهضت امام خمینی (ره)»، «‌مبارزات زنان در سال‌های 1341 و 1342»، «مبارزات سیاسی زنان در سال‌های 1343 تا 1357» و «‌اوجگیری انقلاب اسلامی و حضور زنان» است. بخش اول این کتاب در سه فصل به بررسی دوره قاجار، عوامل مؤثر سیاسی و فرهنگی حضور زنان در نهضت امام خمینی(ره) و مهمترین احزاب تأثیر‌گذار در جامعه‌پذیری پرداخته است.

در فصل «دیدگاه امام خمینی درباره نقش سیاسی و اجتماعی زنان» از بخش دوم کتاب که به مبارزات زنان در سال‌های 1341 و 1342 اختصاص دارد، می‌خوانیم: «‌امروز زن‌های شیردل، طفل خود را در آغوش کشیده و به میدان مسلسل و تانک دژخیمان رژیم می‌روند. در کدام تاریخ چنین مردانگی و فداکاری از زنان ثبت شده است. هم اکنون زنان مسلمان ایران در مبارزات سیاسی و تظاهرات بر ضد شاه شرکت دارند. به من اطلاع دادند که در شهرهای ایران زنان جلسات سیاسی دارند.»

بخش سوم نیز که با عنوان «مبارزات سیاسی زنان در سال‌های 1343 تا 1357» جمع آوری شده در دو فصل به اقدامات فرهنگی رژیم با رویکرد غرب‌گرایانه و نقش زنان در تظاهرات‌ پرداخته است. در قسمت اختلاط زن و مرد در این بخش می‌خوانیم: «‌مدرسه سپهسالار را که به نام دانشکده معقول و منقول تأسیس کردند، نتیجه معکوس از آن گرفتند. محصلان آنها را، که روحانی دوره بعدی می‌خواستند بشوند و تهذیب اخلاق و روح نسل آتیه کنند، در صف دخترهای برهنه به عشق و رقاصی وارد کردند. اکنون هم مدارس تا به دست عمال دولت است، روزگارش همان وضعیت اسف‌آور است».

بنابر گزارش رسا، در بخش چهارم نیز در سه فصل به بررسی حضور زنان در ایام مختلف انقلاب، نقش زنان در روزهای پیروزی انقلاب، زنان سیاسی و سایر اشکال مبارزاتی و اوجگیری انقلاب اسلامی و حضور زنان پرداخته شده است.

شایان ذکر است، کتاب نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره) نوشته ساسان طهماسبی کهیانی، توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی باشمارگان 2هزار نسخه در 216 صفحه به بازار نشر عرضه شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : برچسب:, :: 11:2 :: توسط : خورشیدی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون زنان وخانواده و آدرس zan-irani.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 38
بازدید کل : 15632
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1